Založ si blog

Odolnosť v luxuse: Ako sa niektoré značky stali krízou neporaziteľné

Aj napriek kríze a náročným podmienkam, niektoré luxusné značky vystupujú na trhu ako žiariace hviezdy, zaznamenávajúce rast a úspech. Významné príklady – Hermès International SCA, LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton SE a Kering – predviedli silný výkon, ktorý zdôrazňuje ich odolnosť voči ekonomickým a svetovým udalostiam. Tieto luxusné značky sa výrazne líšia v stratégii a portfóliu, no ich úspech sa opiera o niekoľko spoločných faktorov.

Silná prítomnosť v Ázii

Jedným z kľúčových faktorov, ktorý prispieva k úspechu luxusných značiek, je ich silná prítomnosť v Ázii. V prípade Hermès International SCA, ktorý má vo svojom porfóliu luxusné kožené výrobky, bytové doplnky, šperky či hodinky,  sme videli, že predaj v Ázii, najmä v Číne, zostal veľmi dynamický, aj napriek zvýšenému počtu prípadov COVID-19. Tento úspech je výrazným rozdielom oproti ich konkurentom, ako je LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton SE, ktorý zaznamenal na čínskom trhu miernejší rast. Ázia, a najmä čínsky trh, sa stáva dôležitým zdrojom rastu pre tieto značky, a ich schopnosť udržať si dopyt v tejto oblasti im tým poskytuje stabilnú základňu v ťažkých časoch.

Obnovený záujem o luxusné produkty

Ďalším faktorom, ktorý podporuje ich stabilné miesto na trhu je záujem o luxusné produkty zo strany spotrebiteľov. Hoci to môže znieť prekvapujúco, štúdie ukazujú, že v čase ekonomických ťažkostí sa dopyt po luxusných značkách neznižuje. Pravdou je, že niektorí spotrebitelia sa môžu rozhodnúť investovať svoje peniaze do kvalitných produktov, ktoré majú dlhú životnosť a ktoré im prinášajú pocit luxusu. Hermès, Kering a LVMH, ktoré ponúkajú takéto produkty a dokázali udržať lojalitu svojich zákazníkov aj v čase nepriaznivých udalostí.

Oživenie cestovného ruchu

Luxusné značky boli výrazne ovplyvnené poklesom cestovného ruchu počas pandémie COVID-19. Avšak, s postupným oživením cestovného ruchu sa značky ako Hermès, LVMH a Kering mohli spoľahnúť na obnovený záujem turistov o ich produkty. Obchody na letiskách a duty-free zónach opäť zaznamenali rast, čo prispelo k ich celkovému úspechu. Medzinárodný cestovný ruch sa pomaly zotavuje a značky, ktoré majú silnú prítomnosť v týchto oblastiach, majú výhodu pri získavaní zákazníkov.

Výnimočná kvalita a výnimočné značky

Napokon, úspech týchto luxusných značiek môžeme pripísať ich výnimočnej kvalite a renomé. Hermès, LVMH a Kering sú známe svojimi výnimočnými produktmi, ako sú ručne vyrábané kabelky Birkin či exkluzívne kúsky značiek Louis Vuitton a Dior. Tieto značky udržiavajú vysoký štandard kvality a zákazníci sú ochotní investovať do produktov, ktoré predstavujú ikony luxusu a štýlu. Ich renomované meno a dlhoročná tradícia im poskytujú konkurenčnú výhodu, ktorá prispieva k ich neustálemu rastu aj napriek vplyvu negatívnych faktorov.



Graf 1 Vývoj akcii spoločnosti LVMH v priebehu piatich rokov

Investovanie

Tieto značky nám ukazujú, že luxusný segment trhu môže byť stabilný a odolný voči turbulentným udalostiam, keď je založený na hodnotách, trvácnosti, kvalite a výnimočnosti, o čom svedčí aj výkonnosť ich akcii. Na základe toho, určite stojí za zváženie ich zaradenie do investičného portfólia. Cena akcií spoločnosti LVMH sa pri pohľade na päťročnú výkonnosť výrazne posilnila, no od začiatku mája k dnešnému dňu 15.6. klesla o takmer 10 percent, čo môže predstavovať ideálnu príležitosť na nákup za zvýhodnenú cenu. Obdobná situácia je aj s akciami spoločnosti Hermès. Tie od začiatku roku stúpli na hodnote o 35 percent. Akcie spoločnosti Kering sa od začiatku tohto roka pohybujú v relatívne stabilnom trende bez výraznejších pohybov. Napriek tomu je táto spoločnosť stále v atraktívnej pozícii.


Graf 2 Vývoj akcii spoločnosti Hermès v priebehu piatich rokov
Ozios-Austera-Kering so stabilnymi vysledkami
Vývoj akcii spoločnosti Kering v priebehu piatich rokov

Príbeh firmy Netflix: streamovací gigant stále rastie

22.09.2023

Príjmy Netflixu za obdobie dvanásť mesiacov končiacich 30. júna 2023 boli na úrovni 32,126 miliárd dolárov, čo predstavuje medziročný nárast o 3,53 %. Podľa posledných zverejnených čísel, video streamovania služba zaznamenala v období apríl až jún 2023 aj solídny nárast predplatiteľov, a to o 5,9 milióna. Prírastky vo forme platiacich zákazníkov tak hravo [...]

IPO spoločnosti Arm sa blíži a púta pozornosť celého sveta

28.08.2023

Keďže finančný svet netrpezlivo sleduje jedno z najočakávanejších IPO v technologickom priemysle — Arm Holdings, množia sa špekulácie o jeho potenciálnych dôsledkoch. Arm, renomovaná spoločnosť zaoberajúca sa vývojom polovodičov a softvérom, je na pokraji vstupu do novej fázy, ktorá možno prekreslí mapu investícií do technologického priemyslu a ovplyvní [...]

Nvidia vo veľkom napreduje v umelej inteligencii

22.08.2023

Vzhľadom na to, že generatívne modely AI, ako je ChatGPT, sú teraz v kurze, môžeme predpokladať, že mnohí vývojári by mohli mať záujem o nové riešenie od Nvidie, ktoré ponúka prostredníctvom nástroja NVIDIA AI Workbench. Workbench je ucelený systém, ktorý umožňuje vývojárom rýchlo vytvárať, testovať a prispôsobovať vopred pripravené generatívne modely AI a [...]

Musk

Musk videom a komentárom k migrácii podráždil Berlín, vymenili si názory na twitteri

30.09.2023 07:11

K zrážke názorov na sociálnej sieti X došlo v piatok medzi nemeckým ministerstvom zahraničných vecí a miliardárom Elonom Muskom.

voľby 2023, urny

ONLINE: Na Slovensku sa bez problémov rozbehli voľby. Prvé hlasy prišli spoza hraníc

30.09.2023 06:00, aktualizované: 08:20

Volebné miestnosti sa otvorili v sobotu o 7.00 h, hlasovanie sa končí o 22.00 h.

vojna na Ukrajine, Kyjev, kadeti

ONLINE: Šéf NATO verí, že Slovensko bude pomáhať Kyjevu bez ohľadu na výsledky volieb

30.09.2023 05:30, aktualizované: 06:12

Výsledky volieb na Slovensku podľa Jensa Stoltenberga nezmenia podporu Ukrajine a Kyjev s Varšavou tiež zvládnu urovnať svoje spory.

ozios

Len ďalšia Blog - Pravda stránka

Štatistiky blogu

Počet článkov: 34
Celková čítanosť: 39547x
Priemerná čítanosť článkov: 1163x

Autor blogu

Kategórie