Založ si blog

Odolnosť v luxuse: Ako sa niektoré značky stali krízou neporaziteľné

Aj napriek kríze a náročným podmienkam, niektoré luxusné značky vystupujú na trhu ako žiariace hviezdy, zaznamenávajúce rast a úspech. Významné príklady – Hermès International SCA, LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton SE a Kering – predviedli silný výkon, ktorý zdôrazňuje ich odolnosť voči ekonomickým a svetovým udalostiam. Tieto luxusné značky sa výrazne líšia v stratégii a portfóliu, no ich úspech sa opiera o niekoľko spoločných faktorov.

Silná prítomnosť v Ázii

Jedným z kľúčových faktorov, ktorý prispieva k úspechu luxusných značiek, je ich silná prítomnosť v Ázii. V prípade Hermès International SCA, ktorý má vo svojom porfóliu luxusné kožené výrobky, bytové doplnky, šperky či hodinky,  sme videli, že predaj v Ázii, najmä v Číne, zostal veľmi dynamický, aj napriek zvýšenému počtu prípadov COVID-19. Tento úspech je výrazným rozdielom oproti ich konkurentom, ako je LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton SE, ktorý zaznamenal na čínskom trhu miernejší rast. Ázia, a najmä čínsky trh, sa stáva dôležitým zdrojom rastu pre tieto značky, a ich schopnosť udržať si dopyt v tejto oblasti im tým poskytuje stabilnú základňu v ťažkých časoch.

Obnovený záujem o luxusné produkty

Ďalším faktorom, ktorý podporuje ich stabilné miesto na trhu je záujem o luxusné produkty zo strany spotrebiteľov. Hoci to môže znieť prekvapujúco, štúdie ukazujú, že v čase ekonomických ťažkostí sa dopyt po luxusných značkách neznižuje. Pravdou je, že niektorí spotrebitelia sa môžu rozhodnúť investovať svoje peniaze do kvalitných produktov, ktoré majú dlhú životnosť a ktoré im prinášajú pocit luxusu. Hermès, Kering a LVMH, ktoré ponúkajú takéto produkty a dokázali udržať lojalitu svojich zákazníkov aj v čase nepriaznivých udalostí.

Oživenie cestovného ruchu

Luxusné značky boli výrazne ovplyvnené poklesom cestovného ruchu počas pandémie COVID-19. Avšak, s postupným oživením cestovného ruchu sa značky ako Hermès, LVMH a Kering mohli spoľahnúť na obnovený záujem turistov o ich produkty. Obchody na letiskách a duty-free zónach opäť zaznamenali rast, čo prispelo k ich celkovému úspechu. Medzinárodný cestovný ruch sa pomaly zotavuje a značky, ktoré majú silnú prítomnosť v týchto oblastiach, majú výhodu pri získavaní zákazníkov.

Výnimočná kvalita a výnimočné značky

Napokon, úspech týchto luxusných značiek môžeme pripísať ich výnimočnej kvalite a renomé. Hermès, LVMH a Kering sú známe svojimi výnimočnými produktmi, ako sú ručne vyrábané kabelky Birkin či exkluzívne kúsky značiek Louis Vuitton a Dior. Tieto značky udržiavajú vysoký štandard kvality a zákazníci sú ochotní investovať do produktov, ktoré predstavujú ikony luxusu a štýlu. Ich renomované meno a dlhoročná tradícia im poskytujú konkurenčnú výhodu, ktorá prispieva k ich neustálemu rastu aj napriek vplyvu negatívnych faktorov.



Graf 1 Vývoj akcii spoločnosti LVMH v priebehu piatich rokov

Investovanie

Tieto značky nám ukazujú, že luxusný segment trhu môže byť stabilný a odolný voči turbulentným udalostiam, keď je založený na hodnotách, trvácnosti, kvalite a výnimočnosti, o čom svedčí aj výkonnosť ich akcii. Na základe toho, určite stojí za zváženie ich zaradenie do investičného portfólia. Cena akcií spoločnosti LVMH sa pri pohľade na päťročnú výkonnosť výrazne posilnila, no od začiatku mája k dnešnému dňu 15.6. klesla o takmer 10 percent, čo môže predstavovať ideálnu príležitosť na nákup za zvýhodnenú cenu. Obdobná situácia je aj s akciami spoločnosti Hermès. Tie od začiatku roku stúpli na hodnote o 35 percent. Akcie spoločnosti Kering sa od začiatku tohto roka pohybujú v relatívne stabilnom trende bez výraznejších pohybov. Napriek tomu je táto spoločnosť stále v atraktívnej pozícii.


Graf 2 Vývoj akcii spoločnosti Hermès v priebehu piatich rokov
Ozios-Austera-Kering so stabilnymi vysledkami
Vývoj akcii spoločnosti Kering v priebehu piatich rokov

Čo sa deje s Nike? Legendárny výrobca topánok utrpel najväčší jednodenný prepad hodnoty akcií vo svojej histórii

04.07.2024

Nedávny prepad akcií spoločnosti Nike, spôsobený slabšími výsledkami predaja, vyvoláva otázky o budúcej stratégii a výkonnosti tejto globálnej značky. Nike, známy svojím inovatívnym prístupom k športovému oblečeniu a obuvi, čelí výzvam, ktoré ovplyvnili jeho finančné ukazovatele a trhovú pozíciu. V analýze sa zameriame na príčiny tohto poklesu a jeho dopad na [...]

Akcie GameStop sú ako na horskej dráhe. Nahor ich tlačia nadšenci, nadol realita

13.06.2024

Od svojich začiatkov v roku 1984 sa GameStop vypracoval na jedného z hlavných hráčov vo svete videohier. Avšak s nástupom digitálnej éry začala spoločnosť upadať. Napriek tomu, v januári 2021, masívne investície drobných investorov, vrátane Keitha Gilla, zmenili pohľad na túto spoločnosť. Na začiatku júna akcie spoločnosti po ďalšom Gillovom príspevku vzrástli o 74%, [...]

Slovenskej ekonomike by sa malo dariť. Problémom sú ale slabšie objednávky a aj málo nezamestnaných

02.05.2024

Kým pri vzniku Slovenskej republiky dosahovalo HDP 14 miliárd €, koncom minulého roka to bolo 122 miliárd €. Hoci na prvý pohľad ide o vynikajúce číslo, v posledných troch rokoch ho ťahal hore do veľkej miery najmä rast cien a nie rast reálnej ekonomiky. Rok 2024 by sa mal niesť v znamení pozitívneho výhľadu. Napriek tomu pretrváva aj riziko [...]

Drogová kriminalita / Drogy /

Pri kontrole okrem občianskeho predložil policajtom aj to, čo nemal. Skončil vo väzení

18.07.2024 18:11

Policajná hliadka spozorovala na Svetlej ulici dve osoby, jedna z nich sa podobala na osobu v pátraní.

SR Dubnica nad Váhom priemysel armáda ZŤS ZTS MO TNX

Kaliňák predstavil plány, ako chce modernizovať obranný priemysel. Pomôcť má nová linka aj oprava F-16 na Považí

18.07.2024 17:53

Slovensko má podľa Kaliňáka šancu so zbrojárskymi výrobkami preraziť vo svete.

susko, žiga, gašpar, šimečka

Ďalšie problémy s trestnou novelou? Susko hovorí o zavádzaní, obavy EK však pretrvávajú. Politológ: Je to blamáž

18.07.2024 17:30

Susko považuje informácie za zavádzajúce, EK pre Pravdu uviedla, že je so slovenskou vládou v neustálom kontakte a vývoj bude pozorne sledovať.

Paul Kagame

Kagameho po štvrtýkrát zvolili za prezidenta Rwandy. Získal 99,18 percenta hlasov

18.07.2024 17:27

Zaistil si tak už štvrté funkčné obdobie v úrade. V posledných voľbách pred siedmimi rokmi získal 98,79 percenta hlasov.

ozios

Len ďalšia Blog - Pravda stránka

Štatistiky blogu

Počet článkov: 41
Celková čítanosť: 54475x
Priemerná čítanosť článkov: 1329x

Autor blogu

Kategórie